سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

اولش بگم که این نوشته به قلم من نیست و  متعلق به وبلاگ "من و زهرای خوبم " است .این توصیه ها  نسخه ی مرحوم  ایت الله خوشوقت هست برای  زنده گی.البته بهتره بگم نسخه ی دین برای زندگی از زبان ایشون.واقعا تا کی مُردگی؟؟کاش خدا توفیق بده کمی هم برای زنده گی ابدیمون تلاش کنیم....خیلی دعام کنین لطفا. 

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله خوشوقت می فرمودند راه رسیدن به خدا و کسب رضایت حق تعالی در انجام واجبات و ترک محرمات است و البته انسان باید واجب و حرام را بشناسد.ایشان تاکید داشتند که حتما باید رساله مرجع تقلیدتان را بلد باشید و پس از اینکه یکبار خوانید سعی کنید روزی یک صفحه از آنرا مرور کنید اما در باب ترک گناه نسخه ایشان این بود:

ایشان می فرمودند برای خود سازی ابتدا باید گناهان کبیره ترک شود و برای راحتی کار می فرمودند حضرت امام در کتاب تحریر الوسیله 39 گناه کبیره را در باب شرایط امام جماعت برشمرده اند که باید ابتدا از اینها توبه کرد و سپس با خودمان عهد کنیم که دیگر این گناهان را مرتکب نشویم .این 39 گناه به شرح زیر است:

 «گناهان کبیره عبارتند از هر گناهى که وعده آتش و یا عقاب در برابر آن وارد شده باشد و یا با شدت زیادی از اجتناب آن نهی شده باشد و یا دلیلى وارد شده باشد بر اینکه آن گناه از بعضی از گناهان کبیره بزرگتر و یا مساوى آن است و یا عقل حکم کند به اینکه آن گناه کبیره است و یا نزد مردم دین دار مسلم و قبول شده باشد که فلان گناه کبیره است و یا تصریحی بر کبیره بودن آن گناه رسیده باشد».
و سپس ایشان با توجه به این معیارها، برخی از گناهان کبیره را اینگونه نام می برند:


1- نومیدى از رحمت خداى تعالى
2- ایمنى از مکر و عقاب او
3- دروغ بستن به خدا و یا رسول خدا (صلى الله علیه وآله) و یا به جانشینان ایشان (علیهم السلام)
4- کشتن کسى که خدایتعالى کشتن او را تحریم کرده و خونش را محترم دانسته مگر آن که جنبه قصاص و اجراء حدود الهى داشته باشد.
5- عاق پدر و مادر شدن
6- خوردن مال یتیم به ستم
7- نسبت دادن زنا به زنان پاکدامن
8- فرار از جنگ
9- قطع رحم
10- سحر
11- زنا
12- لواط
13- سرقت
14- قسم دروغ
15- کتمان شهادت
16- شهادت به ناحق دادن
17- عهد شکستن
18- حیف در وصیت (که عبارت است از بیش از ثلث وصیت کردن)
19- شراب نوشیدن
20- ربا خوردن
21- سحت (یعنى بهاى چیزهاى حرام و مزد کارهاى حرام)
22- قماربازى
23- خوردن گوشت مردار و گوشت خوک و خون و گوشت هرحیوانى که هنگام ذبح نام غیر خدا بر آن بوده باشند، مگر آن که ضرورت خوردن این چند چیز را ایجاب کند.
24- در کیل (پیمانه) و وزن خیانت کردن
25- رفتن و مهاجرت به مکانى که در آن جا انجام وظائف دینى میسر نیست.
26- ظالم را در ظلمش کمک کردن
27- به کمک و پشتیبانى ظالم اعتماد داشتن
28 - حقوق دیگران را بدون هیچ عذرى نگهداشتن
29- دروغ
30- تکبر
31- اسراف و ریخت و پاش کردن
32- خیانت به امانات
33- غیبت
34- سخن چینى
35- سرگرمى به لهو و لعب
36- سبک شمردن حج و بى اعتنائى به آن
37- ترک نماز
38- ندادن زکات
39- اصرار بر گناهان کوچک.
و اما شرک ورزیدن بخداى تعالى و انکار آن چه او بر پیامبرش نازل کرده و محاربه (جنگ) با اولیاء خدا از همه آن گناهان بزرگتر است.

آیت الله خوشوقت می فرمودند:باید روزانه محاسبه نفس کرد و اگر مثلا یک هفته مراقبت کردید و نشد و خوردید زمین دوباره قصد کنید برای دو هفته و اگر بعد از دو هفته خوردید زمین دوباره بلند شوید و برای سه هفته و این مراقبه را باید تا آخر عمر ادامه دهید ادامه دهید.

ایشان معتقد بودند انجام مستحبات اگر باعث شود از ترک محرمات و انجام واجبات باز بمانیم فایده ندارد . ایشان می فرمودند وقتی این گناهان کبیره را ترک کردید کم کم وارد بحر مستحبات بشوید و آنهم از نوافل شروع کنید.کم کم در سحرگاهان به نافله و استغفار مشغول بشوید.

ایشان البته می فرمودند همزمان با ترک محرمات به ذکر کثیر باید مشغول بود و می فرمودند ذکر کثیر صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام است و تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها.می فرمودند روزهای هفته روزی صد صلوات بفرستید و جمعه ها هزار صلوات .

ایشان قرآن خواندن روزانه را همچون انجام واجبات مهم می دانستند و می فرمودند خداوند با قرآن با بندگانش حرف زده و برنامه داده است و باید روزی پنجاه آیه از قران به سفارش معصومین علیهم السلام قرائت شود و اگر این کار را نکنیم قرآن مهجور می ماند.

ایشان می فرمودند وقتی گناهان کبیره را ترک کردی آنوقت باب معرفت برایت باز می شود..کم کم اتفاقاتی می افتد،روحتان سبک می شود و مزدتان را می گیرید از خدای متعال چون ان الله یحب المتقین.

به هر حال همان فرمایش حضرت آیت الله بهجت (ره) اینجا صادق است:به همدیگر نگاه نکنیم، بلکه نگاه به دفتر شرع (رساله عملیه) نماییم و عمل و ترک را مطابق با آن نمائیم.

این عین حقیقت است که من و امثال من خیلی وقتها دینداری افراد عامی بدون مراقبه را مد نظر میگیریم و بعد از مدتی متوجه گناهانشان می شویم.نسخه واضح است،راهی هم جز این نداریم برای سعادت دنیا و آخرت.خدا رحمت کند آیت الله خوشوقت را،که روز قبل از عقدم خدمتشان رسیدم و از ایشان خواستم نصیحتی به من کنند و نصیحتی هم به همسرم که در پاسخ فرمودند:"هم خودت بشنو و هم به همسرت بگو :برگ سبز دنیا و آخرت در ترک گناه است " بعد با لحنی محکم به من فرمودند:" مراقب باش در زندگی گناه نکنی ، که اگر گناه کردی بینتان اختلاف می افتد و طلاق می گیرید" و بعد هم برایمان دعا نمودند.

داستان اختلافات خانوادگی همه از گناه است بی شک ،این را بعد از پنج سال زندگی مشترک می گویم و شما هم اگر دور و برتان را خوب بینید به این می رسید،بهتر است وقتمانان را تلف نکنیم و بسم الله بگوئیم.

مواد لازم:

عزم بر ترک گناه

توبه

یک دفترچه کوچک محرمانه ،مخصوص ثبت گناهان ارتکابی روزانه ،در انتهای شب

برنامه ریزی برای عدم ارتکاب به آن گناه

ذکر کثیر

مطالعه و عمل به رساله

 

پ.ن1:

این پی نوشت مربوط به من است.میگما یک جدول روزانه ی خوب از توش در میاد.البته هر کس به تناسب خودش.مثلا یکی هست نقطه ضعفش دروغه،یکی غیبته و ....دفترچه ت اماده ست؟همون دفتر محرمانه برای محاسبه اعمالو میگم.

پ.ن2: برام دعا کنین

 

 




تاریخ : شنبه 92/3/18 | 4:20 عصر | نویسنده : ... | نظر

اگر زن نماز پنج وقت را به درستی بخواند، و ماه رمضان روزه بگیرد، و عفت و پاکدامنی را رعایت کند، و از شوهرش اطاعت نماید، و ولایت علی بن ابیطالب را در دل داشته باشد، در روز قیامت به او گفته می شود: از هر کدام از دروازه های بهشت که می خواهی، وارد شو!

و در جای دیگر فرموده اند:

هر زنی که هفت روز خدمت شوهرش را انجام بدهد خداوند هفت در از درهای آتش را بر او می بندد و درهای هشت گانه بهشت را بر او می گشاید که از هر در بخواهد وارد شود ...

 

 




تاریخ : شنبه 92/3/18 | 1:5 صبح | نویسنده : ... | نظر

به پدرانتان بگویید برگردند...




تاریخ : چهارشنبه 92/3/15 | 9:1 عصر | نویسنده : ... | نظر

جالبه!اقای عارف و روحانی با هم سر اینکه نام اقای شجریان رو بیارند با هم رقابت میکنند!

نمردیم و فهمیدیم تمام مشکلات فرهنگ ما اقای شجریان است

ما این همه شهید ندادیم که الان دل رئیس جمهور کشورمان برای شجریان بسوزد  و از جمله دغدغه های فرهنگیشان نبودِ شجریان باشد.شجریانی  که حتی اگر کسی هیچ اطلاعاتی درباره ی مواضع ایشان در مورد اسلام و انقلاب نداشته باشد از عکس هایی که از ایشان در سالهای اخیر در جمع  عوامل بی بی سی فارسی و  کنار گوگوش هست مواضع اشان را بفهمد

توهین آشکار به دین اسلام در صدای آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز"بیژن فرهودی" (خبرنگار صدای آمریکا) در تاریخ 30 مهر(22اکتبر) به سراغ "محمدرضاشجریان" (خواننده سنتی) رفت.
فرهودی با ذکر این مقدمه که : «گزارش بازرس ویژه سازمان ملل آقای "احمد شهید" در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران نشان می دهد که حکومت ایران طی دو سال اخیر با هنرمندان چپ افتاده است» نظر شجریان را در این باره جویا شد.
شجریان پاسخ داد : «به طور کلی این نظام و این حکومت ذاتا می خواهد همه چیز در اختیارش باشد. این نظام می خواهد همه چیز را به طور صد در صد زیر سلطه خود داشته باشد. اگر یک بخشی از حکومت نخواهد که با آنها باشد همه آن بخش زیر سوال می رود و می گویند که این مورد دارد و جلویش را می گیرند. اگر یک نفر پایش را از گلیم خود درازتر کند -از نظر آن ها- مشکلات زیادی سر راهش قرار می دهند. این ها هرگز با هنر کنار نمی آیند، هرگز و هرگز! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدند و باز هم نخواهند آمد. موسیقی هم مانند خیلی از هنرها نمی تواند در خدمت این ها باشد.»
شجریان با این اظهارات نشان داد که ابراز نارضایتی او از نظام 33 ساله جمهوری اسلامی ، بهانه ای بیش نبوده و مشکل اصلی او با اساس اسلام به عنوان یک مکتب آسمانی است. شجریان با تصریح به "کنار نیامدن 1400 ساله با هنر" انگشت اتهام را به سمت اسلام می گیرد و پرده از درونیات خود بر می دارد.
گویا اسلام ستیزی، یک بیماری واگیردار در جبهه مخالفان جمهوری اسلامی ایران است که به محض خروج از کشور عود می کند!
از کفریات گنجی و حقیقت جو و شیرین عبادی و سروش و ... بگیرید تا این اواخر که افاضات محمدرضاشجریان هم به آن ها اضافه شد.

 

عکس شجریان کنار عوامل بی بی سی فارسی     گوگوش و شجریان

 

 




تاریخ : چهارشنبه 92/3/15 | 7:58 عصر | نویسنده : ... | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

تمرین اول سخت بود

توی 3 پست قبل نوشتم تمرینو

روز اول تقریبا موفقیت امیز بود

روز دوم نشد

روز سوم نشد

روز چهارم امروزه تا این ساعت نشد

فک کنننننننننننننننننننننن!یعنی به ادم بدی کنن و ادم با خوبی دفع کنه

اما

اما

اما

من از رحمت خدا  ناامید نشدم و میدونم که کمکم میکنه.من یه قدم برداشتم به سوی او و اون ده قدم برمیداره.تا کمک خدا رو دارم چه غم دارم حتی اگر خیلی ضعیف باشم. بحول الله و قوته ناامید نمیشم

چرا؟

چون:

سوره زمر آیه 53 : بگو به بندگانم ای آن کسانی که اسراف نمودید، در ارتکاب گناهان، مایوس و ناامید نشوید از رحمت من البته خدا گناهان شما را تماماً می آمرزد.
 
یوسف آیه 87 : ناامید نباشید از رحمت خدا که همانا ناامید نمی شود کسی از رحمت خدا مگر مردمانی که کافرند به خدا.

شخصی از امام علی(ع) پرسید: بزرگترین گناه کبیره کدام است؟ آن حضرت در پاسخ فرمودند: مایوس و ناامید شدن از رحمت الهی. میزان الحکمه جلد 3صفحه 462

 رسول خدا(ص): اگر آنقدر خطا کنید که خطاهایتان به آسمان رسد و سپس توبه کنید، خداوند توبه شما را می پذیرد؛ از درگاه او ناامید نباشید. نهج الفصاحه صفحه231  

رسول خدا(ص): گناهکاری که به رحمت خدا امیدوار است از عابد مایوس به درگاه خدا نزدیکتر است. نهج الفصاحه صفحه 477

رسول خدا(ص): خداوند به داود نبی وحی فرمود: ای داود همانطور که کسی نمی تواند جلوی نورافشانی خورشید را بگیرد، همانطور هم کسی نمی تواند جلوی رحمت وسیع من را به بندگانم بگیرد.      کلیات حدیث قدسی صفحه
189

این حدیثو بخون و لذتشو ببر.میبیینی چه خدایی دارم؟ 

حدیث قدسی: ای داود قسم به عزت و جلالم که اگر همه اهل آسمان و زمین به من امیدوار باشند، و از من درخواست نمایند و من خواسته و حاجات هر یک از آنها را برآورده می کنم اگر چه خواسته های هر یک از آنان به اندازه هفتاد برابر دنیای شما باشد و انجام این امور برای من مانند این است که هرکدام از شما سوزنی را به دریا فروببرد و آن را بیرون آورد آیا این کار چیزی را از آب دریا کم می کند؟     کلیات حدیث قدسی صفحه 195

 امام حسن عسگری(ع): خداوند متعال خطاب به بندگانش می فرماید: ای بندگان من همه شما گناهکار هستید مگر کسانی را که من از گناه باز دارم. پس هر کس معتقد باشد که من می توانم او را ببخشم و با این حُسن ظَن به من، از من طلب مغفرت نماید هر آینه او را می بخشم و برایم گناهان او هر چند زیاد باشد مهم نیست چه اگر همه مخلوقاتم از اول و آخر زنده و مرده و تر و خشک همه جمع شوند و از رحمت من مسئلت نمایند تمام حاجات ایشان را می دهم و از رحمت وسیع من چیزی کم نمی شود. کلیات حدیث قدسی صفحه
341
 

 

 

صرفا جهت اطلاع:اینکه من این مطالبو مینویسم نه واسه اینه که ریا بشه و نه برای جذب مخاطبه.برای اینه که توی زندگی خود من بودن وبلاگایی که مسیر زندگیمو یه جورایی عوض کردن.و من بهشون مدیونم مث وبلاگ "خوشبختیهای یک زوج شیعه" و وبلاگ دوست خوبم رضوان جون "تو فقط لیلی باش".و وبلاگهایی هم بودند که توی جریان زندگیم داشتن منو میکشوندن به راههایی که مورد پسند خدا نیست و خود خدا نجاتم داده.پس دو تا نکته :اولیش اینکه چرا خیر من به دیگران نرسه و چرا من تنها خوری کنم ؟ و دومیش اینکه :مراقب باشید چی میخونید.مثلا چه کتابی میخونید.چه وبلاگی میرید.چه نوشته ای میخونید.چه فیلمی میبینید.کجا میرین؟کجا نمیرین.خیییییییییییییییییییییلی مراقب باشید.اگر فکر میکنید نمیتونید بدونید که نمیخواهید .مثلا من تو راهنمایی یه رمان خوندم عقشیپوزخند اقا نمیدونین این با من چه کرد!به قول برنامه ی کلاه قرمزی:داغون شدم اقو.لهِ لهخیلی خنده‌دار

تا یه هفته این صحنه ها میرفت و میومد تو این مغز ما! سنم هم که حسسساااااسچشمک ولی حالا بگین من چه کردم! من هم خب خلاصه خانم حاج اقاییم دیگهپوزخند البته اون موقع حاج اقا رو نمیشناختیم!(گفتم حاج اقا یاد اقامون افتادم  این گل تقدیم اقامون:گل تقدیم شما) تصمیم گرفتم دیگه رمان صرفا عقشی نخونم و دیگه نخوندم !شد اولین و اخرین

ینی خدا وکیلی من الان احساس تکلیف میکنم بیام رییس جمهور بشم میبینم از بچگی اینقد تدبیر داشتم الان خیلی حتما بیتر تر  شدم حیف نیست ایا این سرمایه ها؟پوزخندالان وقت کاندیداتوریم گذشته.ای باباقابل بخشش نیست

خلاصه این تمرین ما بود.باشد که عبرتی شود برای همگانمؤدب

 




تاریخ : سه شنبه 92/3/14 | 3:58 عصر | نویسنده : ... | نظر

  • آسمان
  • گیره
  • کارت شارژ همراه اول